Köpvillkor

Om Zoom Mobiles

Zoommobiles.se är en aktiebolag med namnet Zoom Mobiles AB (org nummer 559015-0859) . Följande allmänna avtalsvillkor tillämpas endast på handelsförhållandet mellan Zoom Mobiles AB och dess kunder.
Zoom Mobiles förbehåller sig rätten att ändra dessa avtalsvillkor genom ett ensidigt beslut utan underrättelse, när bolagets styrelse vill. På beställningar tillämpas vid ordertillfället gällande avtalsvillkor som anges på Zoommobiles.se:s beställningssidor. Ändringar i lag träder i kraft omedelbart som de är om inte annat föreskrivs i lagen.

Zoom Mobiles ansvarar inte för skada som uppstår på grund av oundvikligt tilldragelse. Zoom Mobiles meddelar kunden så fort som möjligt om omständigheter som utgör oundviklig tilldragelse.

Kunden

Zoom Mobiles AB säljer tjänster och produkter både till konsumenter och företag.
Vid konsumenthandel följs gällande konsumentskyddslagstiftning i Sverige och EU. Dessa avtalsvillkor gäller inte till den del de begränsar konsumentens rättigheter som fastställs i den tvingande lagstiftningen.
I köpeavtalet mellan företagskunder och Zoom Mobiles tillämpas Sveriges köplag om inte annat särskilt föreskrivs i dessa avtalsvillkor eller med kunden. Kunden är skyldig att vid beställning uppge sina fullständiga kontaktuppgifter som för konsumentkunder omfattar åtminstone namnet, adressen, ett fungerande telefonnummer samt e-postadress. Uppgifter som krävs av företagskunder är kontaktpersonens namn, telefonnummer och e-postadress samt organisationsnummer, postadress, telefonnummer och vid behov faktureringsadress.

Uppgifter om leveranstider har upprättats på grundval av den information som försäljaren angett. Zoom Mobiles eller leverantörer som denne använder är ej ansvariga för förseningar som beror på oförutsägbara ändringar utanför dess kontroll. Ett bindande köpeavtal träder i kraft efter att beställningen registrerats i Zoom Mobiles system.

Dataskydd: Kundernas uppgifter har registrerats i Zoom Mobiles kundregister vars uppgifter används för uppdatering och hantering av kundrelationen. I enlighet med personuppgiftslagen (1998:204) har Zoom Mobiles dessutom rätt att behandla och lämna ut uppgifter där en saklig anknytning föreligger (såsom direktmarknadsföring). Kunden kan motsätta sig användningen och behandlingen av sina uppgifter för marknadsföringsändamål och kan kontrollera de uppgifter som berör honom eller henne själv genom att kontakta Zoom Mobiles kundtjänst.

I de fall kunden är minderårig, (gäller ej ungdomar som har fyllt 16 och handlar för pengar som de själva tjänat ihop), skall de ha vårdnadshavarens godkännande att handla på www.zoommobiles.se. Zoom Mobiles är vid behov därför tillåtna att kontrollera köpet genom att kontakta vårdnadshavaren per telefon, e-post eller liknande.

Priser och produkter

De angivna priserna är inklusive moms som lagen föreskriver. På handel med begagnad elektronik tillämpas VMB (vinstmarginalbeskattning). Om priset på produkten stiger innan försändelsen behandlas, skickas produkter som beställts på Zoom Mobiles till det ursprungliga priset. Om ändringar görs i beställningen bestäms priset enligt priset vid tidpunkten för ändringen. Konsumenten har ångerrätt till köpet i enlighet med konsumentskyddslagen. Produkter och tjänster säljs alltid i befintligt skick.

Betallösning

Som betallösning enligt avtal med Klarna så erbjuder vi dig som kund fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du Zoom Mobiles allmänna villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Leveranssäkerhet

Hanteringen av en beställning tar i genomsnitt 0−1 arbetsdagar efter att en automatisk beställningsbekräftelse skickats. Frakten tar i regel 1−2 arbetsdagar. Ditt paket hämtar du ut vid närmaste DB Schenker-ombud. Konsumenten har returrätt till köpet i enlighet med konsumentskyddslagen. Returneringar som gäller företagskunder avtalas från fall till fall.

Garanti och retur

Zoom Mobiles godkänner endast felfri begagnad smarta enheter till försäljning. Zoom Mobiles tar inte emot SIM-låsta (operatörlåsta), stulna eller ICloudlåsta telefoner. Vid köp av telefon var god och meddela oss inom 72 timmar efter att varan tagits emot om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med produkten. Köparen har ansvar för att bekanta sig med produktens eventuella garantivillkor innan produkten används. Zoom Mobiles förbehåller sig rätten att verifiera de fel som angetts gällande produkterna. Detta tar alltid 3− 4 arbetsdagar.

Ångerrätt

Kunden har rätt att ångra köpavtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerrätten löper ut 14 dagar efter att kunden mottagit varan av transportföretaget eller en av deras agenter.

Vill du utöva ångerrätten ska du kontakta Zoom Mobiles och skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att nyttja din ångerrätt.

Regler för ångerrätten

Varan måste vara i det skick som då den mottogs av kund.  Ångerrätten gäller inte om kund genom eget förfarande skadat varan eller reparerat an en tredje part.

Vid användningen av ångerrätt

Om du väljer att använda din ångerrätt kommer Zoom Mobiles att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig. Observsera att kunden står för leveranskostnaden. 

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att nyttja ångerrätten, förutsatt att ni returnerat varan till oss i det skick ni mottagit den i. Zoom Mobiles får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig. Kund ansvarar för att denne får ett kvitto på att varan överlämnats till transportföretaget. Kvitto på att varan överlämnats till transportföretaget måste kunna uppvisas på begäran av Zoom Mobiles.

Zoom Mobiles kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affären. Ni kan meddela om er önskan om att nyttja er ångerrätt per telefon 0735011011 och eller e-post info@zoommobiles.se. Om ni istället vill använda er Konsumentverkets standardformulär för utövande av ångerrätten så kan ni ta del av denna på www.konsumentverket.se.

Zoom Mobiles Garanti villkor

Zoom Mobiles ger alltid upp till 12 månaders garanti som omfattar alla våra telefoner, batterier, apparater och andra produkter. Fel som upptäcks i produkten repareras av Zoom Mobiles. I garantivillkoren anges separat de delar av produkten, apparaten, telefonen eller delar av dem som inte omfattas av Zoom Mobiles Garanti. Villkoren för Zoom Mobiles Garanti är fastställda av Zoom Mobiles och finns angivna i villkoren nedan. Alla Zoom Mobiles produkter omfattas av bestämmelserna om ansvar för fel i konsumentskyddslagen.
Zoom Mobiles Garantis giltighetstid är 12 månader, räknat från inköpsdagen eller när du tagit emot varan. Garantins giltighetsområde är hela Sverige.

Vår garanti innehåller följande tjänster:
Snabb hantering. Efter att vi tagit emot telefonen/enheten påbörjar vi underhållsprocessen inom ett dygn.
Undersökning av skador. Alla våra kunder får en kostnadsfri undersökning av skador oberoende om apparaten ifråga omfattas av Zoom Mobiles ansvar för fel.
Vi erbjuder gratis lånetelefon under reparationstiden. Vi beviljar en lånetelefon under reparationstiden på begäran av kunden (gäller endast i vår butik i Stockholm). Kunden ansvarar för att hålla lånetelefonen i det skick som den var då den mottogs. Lånetelefonen ska återlämnas då kunden får tillbaka sin reparerade telefon.
Byte av telefon om det inte går att reparera. Om vi inte kan reparera produkten, ersätter vi enheten med en motsvarande enhet.

Ovanstående garanti gäller ej, om skadan beror på en olyckshändelse eller på vanvård, onormalt brukande eller något liknande förhållande på köparens sida. Se konsumentskyddslag 21 §

Fel undersökningsprocessen

Fel som upptäcks i produkten repareras. Om tillgången på reservdelar är begränsad, reservdelarna är orimligt dyra eller om det på annat sätt visar sig vara olönsamt att reparera produkten, ersätts den defekta telefonen med en motsvarande produkt. Tack vare vår duktiga reparationstekniker tar Zoom Mobiles garantireparation i genomsnitt 1−3 arbetsdagar räknat från det att din smarta enhet inkommit för reparation. I vissa fall, till exempel på grund av semestrar eller helgdagar kan reparationen ta längre tid. För att produkten ska kunna repareras inom en rimlig tid, bör även produktens kvalitet, tillgången på reservdelar, felets omfattning och andra tekniska specialfall beaktas. Zoom Mobiles kan också komma överens om en eventuell prissänkning eller häva köpet om det är olönsamt att reparera felet eller om felet inte är stort.

Beakta att följande funktioner, delar eller åtgärder omfattas inte av Zoom Mobiles Garanti:
• Batterirelaterade problem som uppstår efter 12 månader
• Självorsakade skador, sprickor i glaset, böjd telefon, samt skador på hemknappen/skärmen/kameran/övrig funktion till följd av felaktig användning (till exempel om kunden har tappat telefonen).

  • Skador orsakade av vattenskada
  • Avsiktlig skada
  • Skador orsakade av att produkten tappas eller missbrukat
  • Skador orsakade av att du försöker reparera enheten av dig själv eller en tredje part
  • Fysisk skada som sprickor eller repor
  • Reparationer utförda av ett tredjepartsföretag
  • Felaktig användning av tillbehör
  • Fel eller skador som kan uppstå på grund av normalt slitage – t.ex. repor på pekskärmen
  • Batterihälsan minskning p g a användning
  • Mobiltelefonen som har Jailbroken eller rotats efter försäljning
  • Skärmförbränning som har utvecklats under ägartiden
  •  Användaren har glömt sitt Apple ID eller lösenord, Google konto eller lösenord.

Observera att garantin, i sin helhet, upphör att gälla om telefonen har skadats av yttre påverkan.

Hantering av fel efter leveransen

Om kunden upptäcker fel i varan efter leveransen ska kund snarast möjligt, per e-post, meddela om detta till Zoom Mobiles på adress felanmalan@zoommobiles.se.

En produkt som visar sig vara defekt ska omgående skickas tillbaka till oss.
Kunden ansvarar för säkerhetskopieringen av datafiler innan produkten skickas in för underhåll. Produkten som skickas ska förpackas nogrannt med omsorg. Ifall telefonen levereras och återlämnas med märkningen ”Ömtåligt”, dvs produktens hantering kräver en separat åtgärd, är kunden skyldig att betala kostnaderna för leverans.

Följande ska ingå i en returnering som omfattas av garantin:

• Orderbekräftelse skickad per e-post som fungerar som kvitto
• Kundens kontaktuppgifter
• Kundens egen beskrivning av felet
• All annan kringutrustning som medföljde ursprungsförpackningen.

Fördelning av ansvar vid handel med Zoom Mobiles

Produkter och tjänster säljs alltid i befintligt skick. Zoom Mobiles ansvarar inte för indirekta eller direkta kostnader orsakade av fel i eller användning av produkter eller tjänster, eller för inkomstförlust.

Zoom Mobiles skadeståndsansvar begränsar sig alltid till innehållet i dessa avtalsvillkor och utsträcker sig högst till kostnaden för återbetalning av köpepriset. Ansvar för produktfel begränsar sig till en eventuell återbetalning av köpepriset efter att nyttan av köpet avdragits.

Vissa funktioner eller tjänster som tillhandahålls på eller via webbplatsen kan kräva att ett användarkonto öppnas (inklusive inställning av Apple ID-användare och lösenord eller Googlekonto och lösenord). Du är ansvarig för all aktivitet som uppstår på ditt konto och säkerställer din kontoinformation, inklusive ditt lösenord. Det är förbjudet att använda någon annans Apple-ID, lösenord eller Google konto utan tillstånd från kontoinnehavaren. Zoom Mobiles kan inte ta ansvaret för förlust eller skada som orsakas av att inte ta hänsyn till dessa ansvarsområden. Zoom Mobiles är inte ansvarig när användaren glömt sitt Apple ID eller lösenord, Google konto eller lösenord. På grund av informations- och personuppgifts säkerhet är Zoom Mobiles inte heller ansvarig för att tillhandahålla det ursprungliga köpkvittot från den ursprungliga ägaren av telefonen.

Kontakta oss

Om du som köpare har några funderingar eller frågor då kan du kontakta oss här

SHOPPING CART

close
Translate »
X